Monday, January 12, 2009

Bulan Pertama tahun 2009...



Salam menunaikan azam tahun baru...

Alhamdulillah..tanggal 12 januari di pagi yg hening ana berkesempatan utk melihat ke blog sendri dan timbul perasaan utk mengepost setelah sekian lame membuat rekod xpost...

sedikit sebanyak coretan di bulan pertama dgn persedian utk menyambut adik2 baru, berjuang utk warga palestin dan melambai sahabat2 yg pergi berjuang utk memenangkan islam di pantai timur dan sebagainye...dan alhamdulillah...kami yakni ana, zaim, bart dan jimey ditugaskan utk berkhidmat di "malam solidariti kemanusiaan utk palestin" bertempat di stadium indra mulia[nama stadium ana kurang jelas]...

kedatangan kami disambut mesra oleh sahabat2 perjuangan dri kampus lain di perak....tika dibriefing tentang perihal event ini, jawatankuasa majlis mahukan kami membuat gimik membawa mayat tatkala cikgu azmi berucap...agak bingung di situ...mcm mne nak buat....lantas saudara bart menceritakan tentang penglibatannye dalam arena membuat gimik mayat ni...

sebagai keputusannye, kami dri utp diserahkan bulat2 utk membuat gimik tersebut...lantas tergesa2lah kami membeli belah, kain di nagoya, polistrin di kedai cina, dan sebagainye utk membina keranda dialaskan dengan bendera palestin...turut disertakan anak patung[sebut anak jimey] utk merealisasikan gimik tersebut...

pabila sume perkakas siap, kami dipanggil ke dalam dewan...ingatkan utk diberi makan,[haha] rupenye utk menjalankan rehearsal gimik tersebut...kami tercengang...ingatkan disuruh buat alatan sahaja, lantas alasan pakaian xseragam diutarakan, solusinye, pakai vest dan selendang palestin....ana pula yg tercengan[sbb kne pakai vest]...lantas zaim dan bart merancang perjalanan kami di atas pentas tatkala ana dan jimey beberapa kali pergi ke tandas[takut punye pasal]....


alhamdulillah....gimik berjalan jua...walaupun jauh disudut hati kami yg gimik ni mcm x jadi tp alhamdulillah berjalan tanpa masalah yang besar...buat pertama kali dalam sejarah melakukan persembahan dpn MB perak tu...

malam tersebut dana rm1 juta dilancarkan... dan diteruskan dengan tayangan montaj...montaj yang ana kirenye dapat mengalirkan air mata bagi sesetengah individu...insya Allah, bersama kite mendoakan kesejahteraan islam di sana...ya Allah selamatkanlah agama-MU....

cukup sekadar itu coretan ana di dalam blog ini...insya Allah tahun baru ini dimulakan dengan azam utk mengaktifkan diri dalam berblog...doakanlah...



tika coretan ini ditulis, cermin mata ana mungkin dah sampai di selat melaka...

jazakallah...

5 comments:

Brother Badr said...

Jemputan Ke Blog Ana http://pendapatperibadi.blogspot.com/ Untuk Melihat Lebih Banyak Gambar.

pelajar tahun akhir pada tahun hadapan said...

mmg banyak gmbar la di blog akh badr, ape2 pun marilah d tahun baru ini, insaflah dan bersama2 lah menggunakan segala kapasiti yg ada utk menyelamatkan palestine dan Islam dari tangan hina yahudi laknatullah

provillager said...

Semoga kita akan bekerja sama-sama lagi selepas ini dalam perjuangan yang lebih getir..takbir!!

p/s: lawati blog ana juge, http://www.provillager.blogspot.com
gmbrnyer lbih kurang je.

AK 47 said...

xmakan megi la aku pasni..huhu

pEnGGorEng_hAnDaLan said...

xde masalah klu xde meggi...me sedap ade...byk pilihan...jom berubah...