Thursday, October 07, 2010

Penyeri Rumah Kami


Alhamdulillah, seusai kembali dari makan diluar bersama sahabat-sahabat, kami dikejutkan dengan berita gembira. Kucing yang selalu berlegar-legar di rumah kami selamat melahirkan 3 ekor anak kucing yang kecil dan sempurna sifatnya.

kucing tersebut dilihat berlilau-lilau di segenap rumah mencari tempat yang sesuai untuk melahirkan zuriat. dari bilik Jimey dan Za'im hingga ke bilik alfouti [teman dari Chad] dia merayau. dengan perut yang sarat mengandung, setiap yang melihat pasti akan rasa terharu dan bangga. terharu dengan kasih seorang, [pembetulan, seekor] ibu demi anak-anak dan bangga kerana rumah kami yang dipilihnya. pemilihan rumah ni bukan disebabkan rumah bersepah, namun, lebih kepada rumah kami yang menyediakan suasana selesa dan selamat. [fuh, penat goreng]

dan, yang terpilih di kalangan kami, ahli-ahli rumah ini adalah rumate ana, yakni Mr. Anep. kata-kata dari anep, "aku sampai-sampai bilik, nampak kotak komputer bawah meja ni bergerak. tarik-tarik, rupenye kucing". perasaan anep ketika itu sedih campur teruja.

maka, sekali lagi, rumah kami diserikan dengan kehadiran 3 ekor anak kucing baru yang bakal menjadi penceria kami di kala balik dari keserabutan FYP dan sebagainya. sejarah lalu, kami pernah juga menerima kehadiran 3 ekor anak kucing dari ibu yang sama. 1 ekor mati ketika kanak-kanak akibat tersepit di pintu kerana kelam kabut nak g exam, 1 ekor mati ketika remaja, dikatakan dilanggar kereta depan V5A [sumber maklumat dari Zakwan], dan seekor lagi meningkat dewasa.

oleh itu, bersamalah kita menghargai apa yang ada di rumah. sayangi kucing bak sahabat nabi, abu Hurairah R.A yang digelar bapa kucing kerana kesukaannya terhadap kucing.

[ 11.35am, baru balik jumpe SV dan Gamelan]

~Selamat Mengundi Semua~

4 comments:

dOtZ aL-BanGi said...

Update terbaru...

anak-anak kucing tu hlang secara tiba-tiba.

ibunya mengiau2 mencari anaknya.

dikatakan ade org yg membawa anaknya pergi.

Anonymous said...

jaga elok2...jangan ada yang kene gigit dengan kera pulak

(baca: kosmo 7/10/10)

Provillager said...

dalam beratus-ratus rumah di utp ni, rumah kita jugak yang dipilih dot..

maksudnya?

rum8 said...

maksudnya ape kah wahai gime?